Senggigi

24 juli 2018 - Senggigi, Indonesië

Maandag ben ik het vliegtuig ingestapt naar Lombok. Tot daar ging het goed.  Helaas ging het hierna wat minder. Mijn taxi chaufeur kon mijn hostel niet vinden en nadat deze gevonden was bleek deze zeer slecht te zijn. Mijn bed was een houten plank met daarop een dekbed als matras. Daarnaast was het niet al te fris, maar he daar had ik waalt voor meegenomen. Ik wat hierop voorbereid en dacht ik pak uit mijn backpack mijn mummy laken en ga morgen wel opzoek naar een andere plek, want het was ondertussen al laat. Helaas kreeg ik mijn backpack cover niet open en even lager besefte ik mij dat dit helemaal mijn backpack niet was. Daar kwam nog eens bij dat ik geen muggenspray had geen kleren en ook geen fatsoenlijk muggennet. Ik ben van ellende toch maar in het bed gaan liggen en lag wakker van het café waar ik naast sliep en wat tot heel laat door ging. Toen ik wakker werd vanmorgen heb ik hier niet het ontbijt afgewacht maar ben ik richting het vliegveld terug gegaan. Gelukkig lag mijn backpack daar. Op hrt vliegveld een ander hostel geregeld daat ben ik nu. Helaas nog niet al te best maar al wel een hele upgrade. Ik heb even bijgeslapen en ben vanavond uit eten geweest met 3 meiden uit Nederland. Ik had tijdens al deze stress contact met hen en ze waren ontzettend lief en behulpzaam. Verder hebik ook geregeld dat ik zaterdag op een bokt stap richting komodo eiland en flores. Ik moet van te voren mijn malaria pillen slikken en als alles goed gaat gelijk dezelfde dag dat ik daar aankom door vliegennaar bali of Java. Dot i.v.m. het punt dat nijn nalaria tabletten dan op zijn en ik geen onnodige risico's wil lopen.

Ik ben gelukkig weer op de rit en heb besloten me morgen te trakteren op een mooi hotel vlak bij het strand en een tour richting de watervallen bij de vulkaan rinjani.

1. Cynthia Dragtstra:
    24 juli 2018
    Jeetje Wieke het avontuur is begonnen! Maar het lijkt er op dat je je zaakjes goed geregeld hebt! Trots op je hoor!
  2. Wieke In de Betouw:
    24 juli 2018
    Dank je wel Cynthia. Het was wel heel zwaar hoor. Ik zit gelukkig in een Nederlandse app groep van Whatsapp en de mensen die daar in zitten hebben me erg geholpeb en gesteund. Was ook wel een heftige eerste dag op Lombok op deze manier.
  3. Sandra:
    29 juli 2018
    Pff.. fijn om te lezen dat je makkelijk hulp krijgt daar. Wat spannend allemaal.
  4. Wieke In de Betouw:
    31 juli 2018
    Ja inderdaad. Stond echt op het punt om terug te gaan.